Pszichológusaink támogató, tanácsadó munkát folytattak a Budapesten működő LWB (Learning Without Borders) ukrán iskola ugyancsak menekült, ukrán nyelvű pedagógusai, a diákok, az önkéntes segítők valamint a diákok családjai számára.
Az iskolában heti 5 pszichodráma csoportban folyt a munka rendszeresen, két anyanyelvi szakember vezetésével.
Mindezek mellett ukrán/orosz anyanyelvű pszichológusunk egyéni és csoportos terápiákat is tartott az iskolában (kognitív és szociális készségek fejlesztése egyénileg és csoportosan), valamint esetmegbeszélések zajlottak magyar klinikai szakpszichológusok vezetésével. A projekt 8 pedagógust, 3 koordinátort és közel 100 diákot érintett. A program szakmai koordinátorai Gődény Anna klinikai szakpszichológus és Kovács Erika klinikai szakpszichológus volt, általuk az önkéntes segítők számára is folyamatos volt a támogatás, rendszeresen zajlottak szupervíziók, valamint szükség szerint egyéni terápiás alkalmakat is biztosítottak voltak.
Pszichológusi segítség -egyéni, vagy csoportos -, amelyre az alábbi kórképek vagy állapotok esetén volt szükség a gyermekek számára:
– PTSD, szorongás, beilleszkedési zavar, ADHD, valamint igen sok esetben csupán az életkori sajátosságokból adódóan, vagy a menekültlét bizonytalanságából származó problémák vártak megoldásra szakértő segítséggel.
Pedagógusok és önkéntes segítők számára végzett pszichológusi támogatás: stresszkezelés, kiégés prevenció, konzultációk.
A program a nyári időszakban iskolaelőkészítő programmal bővült, ahol a
6-8 éves menekült gyermekek szociális, érzelmi fejlesztése, traumatizált állapotuk oldására helyeződött a hangsúly.
A gyermekekkel való folyamatos munka segítette a pedagógusok munkáját is (fegyelmezési gondok csökkenése), a szülő-gyermek kapcsolatot is erősítette, valamint hatott a gyermekek közötti interakciókra is.
A biztonságos térben zajló pszichológusi támogatás lehetőséget nyújtott a traumák feldolgozására is (ez a munka ugyanakkor folyamatos további odafigyelést igényel.